DOGVIL

Utorak, 14. februar 

19.00, Mala sala 

DOGVIL

Danska, 2003, 178'

Uvodna reč: Ivan Velisavljević, urednik arhiva medija AFC DKSG
 

Inovativan i do sada neviđen rediteljski postupak. Naracija filma, data je u prologu i devet poglavlja, a specifičnost izraza se ogleda u potpuno minimalističkoj scenografiji. Iako na pozornici stoji nekoliko zidova, koji donekle ograničavaju prostor, i nešto nameštaja, njome dominira ravna crna podloga, na kojoj su postavljene bele tekstualne oznake, koje označavaju šta taj deo pozornice predstavlja. Ovakav vid scenografije u modernim filmovima veoma je redak i gotovo nikad do sada nije pokušan, ali ima proizvod fokusiranja pažnje publike na samu priču i glumce bez pozadine koja odvlači pažnju. Ogoljena pozornica je ipak nadopunjena često preterano dramatičnim osvetljenjem, koje ima zadatak prikaza kako prirodnih pojava (doba dana, zalazak sunca, godišnje doba) tako u određenim slučajevima i psihička stanja likova. Prvi deo trilogije Amerika, zemlja prilika.

Tokom FEST-a 1998, u okviru Filmskog programa DKSG,prikazana je retrospektiva do tada snimljenih filmova Larsa fon Trira, zaključno sa Kraljevstvom. Bilo je veoma hladno vreme, filmovi su se prikazivali sa 35 mm filmske trake, predstavnik Danskog filmskog instituta je bio naš gost. Projekcije su bile održavane u velikoj sali, koja je bila prepuna, gledaoci su čak i stajali. U međuvremenu, neki od filmova iz Trirovog opusa koji je koncipiran u nizu malih ciklusa-trilogija, po uzoru na klasično umetničko stvaralaštvo, su se prikazivali u našem redovnom bioskopskom repertoaru, ili programu filmskih festivala, tražeći svoje mesto na kulturnoj sceni Beograda. Četvrt veka kasnije, u već zreloj fazi, imamo privilegiju, da kao jedina kulturna i obrazovna ustanova u ovom trenutku, publici predstavimo celovitu retrospektivu najznačajnijih filmova velikog reditelja, svih dominantnih tema među kojima se izdvaja vanvremenska borba dobra i zla, njegovu osobenu poetiku i stilski izraz, koji je već sada ostavio nemerljiv uticaj na inovativni razvoj filma kao medija.
 

Top