ДОГВИЛ

Уторак, 14. фебруар 

19.00, Мала сала 

ДОГВИЛ

Данска, 2003, 178'

Уводна реч: Иван Велисављевић, уредник архива медија АФЦ ДКСГ
 

Иновативан и до сада невиђен редитељски поступак. Нарација филма, дата је у прологу и девет поглавља, а специфичност израза се огледа у потпуно минималистичкој сценографији. Иако на позорници стоји неколико зидова, који донекле ограничавају простор, и нешто намештаја, њоме доминира равна црна подлога, на којој су постављене беле текстуалне ознаке, које означавају шта тај део позорнице представља. Овакав вид сценографије у модерним филмовима веома је редак и готово никад до сада није покушан, али има производ фокусирања пажње публике на саму причу и глумце без позадине која одвлачи пажњу. Огољена позорница је ипак надопуњена често претерано драматичним осветљењем, које има задатак приказа како природних појава (доба дана, залазак сунца, годишње доба) тако у одређеним случајевима и психичка стања ликова. Први део трилогије Америка, земља прилика.

Током ФЕСТ-а 1998, у оквиру Филмског програма ДКСГ,приказана је ретроспектива до тада снимљених филмова Ларса фон Трира, закључно са Краљевством. Било је веома хладно време, филмови су се приказивали са 35 мм филмске траке, представник Данског филмског института је био наш гост. Пројекције су биле одржаване у великој сали, која је била препуна, гледаоци су чак и стајали. У међувремену, неки од филмова из Трировог опуса који је конципиран у низу малих циклуса-трилогија, по узору на класично уметничко стваралаштво, су се приказивали у нашем редовном биоскопском репертоару, или програму филмских фестивала, тражећи своје место на културној сцени Београда. Четврт века касније, у већ зрелој фази, имамо привилегију, да као једина културна и образовна установа у овом тренутку, публици представимо целовиту ретроспективу најзначајнијих филмова великог редитеља, свих доминантних тема међу којима се издваја ванвременска борба добра и зла, његову особену поетику и стилски израз, који је већ сада оставио немерљив утицај на иновативни развој филма као медија.
 

Top