THE BYRDS 2: ERA KLARENSA VAJTA

Subota, 8. maj, 12.00, Instagram DKSG

Do sredine 1968. The Byrds su napustili Džin Klark, Dejvid Krozbi, Majk Klark, Gram Parsons i Kris Hilman. Od originalnih članova, jedini je ostao Džim Mekgvin. Promenio je ime u Rodžer, jer ta reč bolje odzvanja u kosmosu, i okupio novu postavu. Ubrzo se pokazalo da je u njoj ključni čovek Klarens Vajt, sešn gitarista koji je već gostovao na albumima grupe i mogao da iznese stari materijal. Vajt je sa vlastitom grupom The Reasons svirao blugras i kantri na vrlo rokerski način. Tako je nastavio i u The Byrds. To je postao važan, a kako je vreme odmicalo, sve važniji deo izraza grupe. Najvažnija beše vizija – Klarens je pričao da su mu potrebne tri ruke da odsvira ono što čuje u svojoj glavi. Prijatelj i kolega iz grupe, bubnjar Džin Parsons koji je bio dobro tehnički potkovan, zajedno sa Vajtom je konstruisao bi bender. Sprava je omogućila da Vajtov instrument u jednom trenutku zvuči hard-rokerski, a već u sledećem kao pedal stil gitara. Između 1969. i 1973. The Byrds su bili vrhunski “živi” bend. Albumi iz tog perioda su neujednačeni i manje važni od onih ranijih, ali i na njima je promaklo nekoliko izuzetnih pesama. S druge strane, za kantri rok koji se konstruisao upravo u to vreme, doprinos Klarensa Vajta beše i najbitniji što se instrumentalista tiče. U pionire spadaju i navedeni bivši članovi The Byrds koji su kasnijim radovima stvarali i kriterijume i publiku za novi podžanr. Njihove napore su, u drugoj polovini sedamdesetih, naplatili The Eagles i mnogi, mnogi drugi.

Top