POSLEDNJI KANTRI BLUZERI

Godine 1989. vremešni Džon Li Huker je albumom The Healer započeo seriju čudesnih izdanja. Za nekoli

Utorak, 17. oktobar, 19.00, Mala sala

Predavanje:

POSLEDNjI KANTRI BLUZERI

Govori Mićun Ristić

 

Godine 1989. vremešni Džon Li Huker je albumom The Healer započeo seriju čudesnih izdanja. Za nekolicinu mlađih a već slavnih bluzera saradnja na pojedinim pesmama je bila kruna karijere. Van Morison i Santana su se čak javno raspravljali koji je od njih bliži starom majstoru. Ima neke ironije u tome: pedesetih su muzičari izbegavali Džonija jer je menjao tempo kako mu se ćefne, ako im zakaže telepatija ne bi mogli da ga isprate. Neki kritičari su svojevremeno zamerali Hukeru da je (ispod urbanog R’n’B premaza) previše rudimentaran - mnoge pesme se zasnivaju na jednom ili dva akorda, mrmljanje i stenjanje intenzivira ritam koji se stalno ponavlja. Pogrešno! Radilo se o moćnoj kombinaciji sirovosti i prefinjenosti, ljudi su to osetili. Devedesetih su otkriveni i R. L. Burnsajd, Džunior Kimbro, Ti Model Ford, svi u osmoj deceniji života i do tada malo poznati izvan oblasti severnog Misisipija. Ovi farmeri i povremeni muzičari (iz opravdanih razloga, dvojica su služila kazne zbog ubistava) odjednom su počeli da nastupaju i snimaju sa Igi Popom, Džonom Spenserom i The Black Keys. U njihovoj kombinaciji hipnotički repetitivnih ritmova, distorzije istovremenog brujanja više tonova, beše neke iskonske snage koja može da isceli prenapete žitelje modernih gradova.

Top