PROGRAM FESTIVALA ALTERNATIVE FILM/VIDEO NA goEast FESTIVALU U NEMAČKOJ

OSVRT NA SAVREMENI AMERIČKI DOKUMENTARNI FILM

Tokom oktobra u Maloj sali Doma kulture Studentski grad će biti prikazana tri dokumentarna filma, sa početkom od 21h, u okviru kratkog osvrta na savremeni američki dokumentarni film. U pitanju su filmovi  koji otkrivaju naličje događaja koji potresaju svet: dva filma jednog od najuticajnijih dokumentarista današnjice, Aleksa Gibnija „Kazino Džek i Sjedinjene monetarne države“ (17. oktobar) i „Ćutanje božje kuće“ (31. oktobar), kao i debitantnsko ostvarenje aktiviste za zaštitu životne sredine Pitera Džeja Brauna pod nazivom „Ispovest eko-terorista“ (29. oktobar). Ulaz je slobodan.

Poslednjih godina Aleks Gibni snima najmanje po jedan film godišnje, polazeći od površine događaja koji ispunjavaju stranice novina ili udarne vesti televizije. Prodirući sve dublje u suštinu problema on otkiva šokante pozadine događaja koji potresaju svet o kojima mediji uporno ćute. U svojim filmovima Gibni traga za suštinom američkog angažmana u ratovima u Avganistanu i Iraku, prati potresne priče o nevinim žrtvama bahatih američkih vojnika (film „Taksi do mračne strane“, za koji je dobio nagradu Oskar), demistifikuje političke skandale u Americi („Uspon i pad Eliota Spicera“), na zanimljiv način nam predstavlja priču o trenutno najpoznatijem uzbunjivaču javnosti, Džulijanu Asanžu, istražuje mračnu stranu sporta („Armstrongova laž“, „Poslednji gladijatori“), ali i snima uzbudljive muzičke dokumentarce („Tragajući za Felom“). Ovaj višestruko nagrađivani autor (pored Oskara, osvajao je i nagrade Emmy, duPont Columbia i Grammy) publici u Maloj sali DKSG će biti predstavljen kroz dva recentna dokumentarca, „Kazino Džek i Sjedinene monetarne države“, priču o američkom super lobisti Džeku Abramofu iz 2010. i „Ćutanje Božje kuće“, o mračnoj strani katoličke crkve u Americi iz 2012.

Piter Džej Braun je započeo karijeru televizijskog stvaraoca krajem sedamdesetih, ali se ubrzo opredelio da svoj život posveti pokretu za očuvanje životne sredine. Posle više decenija koje je proveo kao aktivista na ekološkom brodu Morski pastir, snimio je autobiografski dokumentarac, „Ispovest eko-terorista“, koji pruža gledaocu jasniju sliku života među samozvanim spasiocima životinja i morskim pobunjenicima. Ovi "ekstremisti" ponosno nose svoje piratske simbole, izvodeći izuzetno prkosne poduhvate na otvorenom moru. Njihova flota udarnih plovila nanosi štetu lovcima na kitove, ilegalnim ribarima i lovcima na foke širom sveta. Grupa ogrubelih likova iskazuje hrabrost i lukavstvo, dok se upušta u konflikte koji uključuju potapanja, invaziju na plovila, hapšenje i mnogo sudara plovilima.

Top