OBNOVA BLUZA U AMERICI ŠEZDESETIH

U Americi se šezdesetih bluz svirao uglavnom preko pruge, u crnačkim predgrađima. Čak su se i mladi

Petak, 26. maj, 19.00, Mala sala

OBNOVA BLUZA U AMERICI ŠEZDESETIH

 

U Americi se šezdesetih bluz svirao uglavnom preko pruge, u crnačkim predgrađima. Čak su se i mladi Afroamerikanci ogradili od njega i okrenili soulu, a belcima je bio potpuna nepoznanica. Onda su šačice belih čudaka, otpadnika od društva, počele da otkrivaju folk, pod kojim se u ono doba podrazumevao i kantri i akustični bluz. Na folk festivalima su Skip Džejms i Fred Makdauel, starci iščupani iz zaborava, očarali mlađariju bar koliko i novi heroji. Prvi album Boba Dilana se skoro ceo sastojao od obrada bluz standarda, ali je pravi prelom nastao kada je Bob, po ugledu na Engleze, spojio korenje i električni zvuk. Na folk festivalu u Njuportu 1965. pratili su ga Majk Blumfild i Pol Baterfild. Pol je učio bluz u čikaškim barovima od Haulin Vulfa i Otisa Raša. Njegov uspeh je doveo i ove velikane na glavnu scenu. Madi Voters i Džon Li Huker su se okrenuli rokerskom tržištu i snimili vrhunske albume sa Džonijem Vinterom, odnosno Canned Heat. Fredi King je nastupao sa Dženis Džoplin i nije mogao da veruje koliko ih ljudi sluša. Posle pop festivala u Montereju 1967. (i nastupa Big Brother and Holding Company i Electric Flag), bela publika je prigrlila električni bluz, do Vudstoka je pao i seks, i više se nije moglo nazad. Beli bluzeri, britanski i američki, otvorili su vrata koja su za crne do tada bila zatvorena.

 

Olajava: Mićun Ristić

Top