BRITANSKI ROK POČETKOM SEDAMDESETIH

Subota, 1. april

20.00, Instagram 

Hawkwind su izašli na glas kao narodna grupa jer su na festivalima svirali nepozvani, besplatno. Godine 1971. su izdali In Search of Space, prototip spejs-roka. Zbog dugih improvizacija oko hard-rok rifova i motoričnog ritma ličili su na krautrokere.  The Kinks su se posle A Well Respected Man, satirične priče o tipičnom engleskom konzervativcu, okrenuli domaćim antijunacima i kroz muzički izraz provukli odjek mjuzikhola. Njihov prvi konceptualni album je već u vreme novog talasa postao skoro pa biblija za mlađe autore, od Pola Velera (The Jam) i Endija Petridža (XTC) naovamo. Rolling Stones su bez dozvole snimali u čuvenom Fame studiju u Alabami. Domaćini nisu mogli da se načude koliko dobro Englezi sviraju njihovu muziku. Uz R'n'B , na albumu Sticky Fingers su otvorili novu liniju- Gram Parsons je uveo Ričardsa u kantri, to je za bend bilo veliko širenje vidika. Najbolji su retko kad i najpopularniji, a tinejdžeri su se opredelili za T. Rex. U dobu od 14–15 godina vrištati se mora, a od odustajanja Bitlsa nije bilo prave prilike. Onda se pojavio Mark Bolan, lep, arogantan i provokativan, pa kako da ne histerišu? Od T. Rex-a govori se o glam roku, novom važnom stilskom pravcu. Bolan se posuo zlatnim prahom i intuitivno došao do uvida da na sceni možeš da budeš šta god hoćeš. Poveo je rok u svet fantazije. Dejvid Bouvi ju je povezao sa egzistencijalnim, stvorio je scenski lik (Ziggy Stardust)koji je preuzeo ulogu katalizatora snova i frustracija mladih ljudi.

Top