СНИМАК ПОЗОРИШНОГ ZOOM КОКТЕЛА - „Нина и Трепљев или ко је убио Галеба"

Уторак, 22. децембар
20.00 Вимео

ПОЗОРИШНИ ЗООМ КОКТЕЛ је нова форма „дружења" кроз позоришне приче и теме које интересују будуће младе професионалце, студенте драмских академија и факултета.
15. децембра 2020. године, одржана је Zoom конференција са учесницима представе „Нина и Трепљев или ко је убио Галебаа" и гостима.
Снимак можете погледати на следећем линку: https://vimeo.com/493812037

Тема разговора: ШТА ЈЕ НОВО ДАНАС И КАКВЕ СУ НАМ НОВЕ (РЕ)ФОРМЕ ПОТРЕБНЕ?
Домаћини: Андрија Даничић и Ивана Терзић.
Гости: Леон Лучев, Јелена Граовац, Теа Пухарић, Рифат Рифатовић.

НИНА И ТРЕПЉЕВ ИЛИ КО ЈЕ УБИО ГАЛЕБА је ауторски пројекат и мастер рад Иване Терзић и Андрије Даничића у класи професора Драгана Петровића и асистента Југа Радивојевића на Факултету драмских уметности у Београду, изведен у октобару 2013. године.

Фотографије (Иван Гатић): https://photos.app.goo.gl/7QPXkfBn77JunBAH6
Снимак представе можете погледати на следећем линку:

Опис представе:
Као инспирација и полазно упориште помогла су нам предавања и књига професора др Ивана Меденице „Класика и њене маске – модели у режији драмске класике“ и његове анализе европских поставки представа по овим моделима. Самосталном драматуршком интервенцијом повезали смо у једну целину сцене из „Галеба“ и „Три сестре“ и бавили се односом Нине и Трепљева – вечите теме која ће провоцирати и све наредне генерације младих позоришних стваралаца – „облачећи“ их и у Машу и Вершињина и мењајући им полове. Тиме смо дотакли још један слој универзалности и свевремености Чеховљевих текстова. Проблеми које је Трепљев имао као млади писац пре једног века, данас су проблеми младе књижевнице. С обзиром на то да су глумице тада биле на „лошем“ гласу, патња кроз коју су пролазиле у Нинино време прелази и на младе глумце.
    
Данас је глумачка слобода неретко ограничена захтевима редитеља, драматурга, костимографа, кореографа…сетимо се историје позоришта у којој  је глумац био све ово. Управо се у практичном мастер раду крила  та чар, где смо имали пуну слободу да кроз тему: Глумачка игра кроз реконструкцију, актуелизацију и деконструкцију односа у сценама  Чеховљевих драма  „Галеб” и „Три сестре”, покажемо маштовитост и пошаљемо поруку да глумац није пуки извођач радова у извођењу туђих замисли.

 
Top