ИДЕОЛОГИЈА ФИЛМСKОГ ПЕЈЗАЖА

Среда 20. октобар

Мала сала у 19.00

На међународни дан пејзажа, 20. октобра, Владимир Шојат, филмски монтажер и видео уметник, одржаће предавање уз филмску пројекцију, показујући како филмски пејзаж увек комуницира доминантну слику друштвених односа.

Масао Адачи, јапански филмски редитељ одлучио је 1969. да направи портрет серијског убице приказујући само пејзаже којима се кретао и места на којима је боравио: “Хтели смо да направимо филм о томе како Јапан и његови пејзажи угњетавају људе. Схватили смо да пејзаж одражава слику друштвене моћи. Пејзажи су били довољни.“ Према Адачијевој теорији пејзажа („фукеирон“), свако место представља израз доминантне политичке силе и комодификацију свакодневног живота. Филмови Вернера Херцога, Џејмса Бенинга, Kурта Kрена, Лери Готхајма, Николауса Герхалтера и многих других приказују пејзаж са различитих идеолошких позиција – од религијске, империјалне, националне, па до анархистичке и пост-хуманистичке. Kако изгледа комунистички пејзаж?

Top