БЕЛИ СОУЛ 2:

Dejvid Bouvi je bio najveća engleska rok zvezda kada se 1974. preselio u Los Anđeles. Od tinejdžerskog doba ga je fascinirala američka pop kultura

Sreda, 26. jun, 19.00, Mala sala

BELI SOUL 2:

PLAVO OKO, CRNO SRCE

 

Dejvid Bouvi je bio najveća engleska rok zvezda kada se 1974. preselio u Los Anđeles. Od tinejdžerskog doba ga je fascinirala američka pop kultura, a kada se u njoj našao osetio se kao „muva u mleku“ tj, kao da joj ne pripada. U Filadelfiji je, sa lokalnim muzičarima, snimio odličan album pod nazivom Young Americans. Sam ga je okarakterisao kao plastični soul, ali je nekoliko pesama izveo iznenađujuće emotivno. Otpevao ih je kao Bouvi a ne kao crnac; time je osvojio poštovanje Afromerikanaca kojima su dojadili belci željni da postanu crna braća. Naredne godine su se i Bee Gees okrenuli belom soulu. Njihovo pevanje je okarakterisano kao „devojačko“ pa je jasno da ni oni nisu kopirali „braću“, a doživeše renesansu i golem uspeh. Početkom osamdesetih su Dexy’s Midnight Runners revitalizovali soul; zaraženi njihovim entuzijazmom, mladi belci su otkrivali stare i manje poznate heroje ove muzike. Plamen su održali Style Council; u nekim od njihovih pesama je politički iskaz bio i radikalniji nego u delima K. Majfelda i M. Geja. U Americi su Hal & Outs lutali od folka do hevi metala dok nisu spojili rok i soul. Spremniji od većine crnih kolega iz žanra da prihvate tehnološke inovacije i nove pravce (od elektronike i regea do hip hopa i hausa), beli su unosili svežu krv. Soul II Soul su iskočili sa klupske scene na krilima pomame za plesnom muzikom a već drugim albumom (Club Classics Vol II) postavili su standard modernog soula. Ako je reč o modernom i klasičnom, Ejmi Vajnhaus je posebna priča.

 

Sreda, 26. jun, 19.00, Mala sala

BELI SOUL 2:

PLAVO OKO, CRNO SRCE

 

Dejvid Bouvi je bio najveća engleska rok zvezda kada se 1974. preselio u Los Anđeles. Od tinejdžerskog doba ga je fascinirala američka pop kultura, a kada se u njoj našao osetio se kao „muva u mleku“ tj, kao da joj ne pripada. U Filadelfiji je, sa lokalnim muzičarima, snimio odličan album pod nazivom Young Americans. Sam ga je okarakterisao kao plastični soul, ali je nekoliko pesama izveo iznenađujuće emotivno. Otpevao ih je kao Bouvi a ne kao crnac; time je osvojio poštovanje Afromerikanaca kojima su dojadili belci željni  da postanu crna braća. Naredne godine su se i Bee Gees okrenuli belom soulu. Njihovo pevanje je okarakterisano kao „devojačko“ pa je jasno da ni oni nisu kopirali „braću“, a doživeše renesansu i golem uspeh. Početkom osamdesetih su Dexy’s Midnight Runners revitalizovali soul; zaraženi njihovim entuzijazmom, mladi belci su otkrivali stare i manje poznate heroje ove muzike. Plamen su održali Style Council; u nekim od njihovih pesama je politički iskaz bio i radikalniji nego u delima K. Majfelda i M. Geja. U Americi su Hal & Outs lutali od folka do hevi metala dok nisu spojili rok i soul. Spremniji od većine crnih kolega iz žanra da prihvate tehnološke inovacije i nove pravce (od elektronike i regea do hip hopa i hausa), beli su unosili svežu krv. Soul II Soul su iskočili sa klupske scene na krilima pomame za plesnom muzikom a već drugim albumom (Club Classics Vol II) postavili su standard modernog soula. Ako je reč o modernom i klasičnom, Ejmi Vajnhaus je posebna priča.
Top