THE BYRDS: KLASIČNI PERIOD

Subota, 10. april, 12.00, Instagram i Facebook DKSG

Zna se da je Mićunu svaka priča kraća od dva časa kao da kaže „dobar d...“ – i već je gotovo. Predavanje „The Byrds, šezdesete godine“ trajalo je pristojnih dva i po sata. Nužda zakon menja, pa je ovaj video sažetak sabijen u petnaestak minuta. Još je poraznije to što, zbog autorskih prava, hitove Dilana, Bitlsa i The Byrds pevaju montažer Aleksa i Mićun. Prvom je to bilo mučenje a drugom goruća sramota, mada su na kraju obojica uživali. Publika će imati čemu da se nasmeje, a moguće je da će onim razumnijim od autora, znači većini, kratka verzija biti prihvatljivija od beskrajnih digresija, paralela i martinela na nastupima uživo.

Svet izvođača i slušalaca folka, ozbiljnih i društveno odgovornih je 1965. bio veoma udaljen od onog rokerskog, razbarušenog i hedonističkog. The Byrds su svojom elektrifikovanom verzijom Dilanove Mr. Tambourine Man povezali dva različita (doživljaja) sveta i definisali novi žanr, folk-rok. Tri godine kasnije snimili su Sweetheart of the Rodeo, ne prvi već presudan album za nastanak kantri-roka. Vreme između ova dva datuma obeležila je njihova spejs-rok trilogija, nešto što spada u kreativne vrhunce celog perioda što se popularne muzike tiče. Inspirisali su bezbrojne i ostavili nekoliko pesama koje su tako lepe da ljubitelje mogu da odbrane od naleta mizantropije.

Top