Neo noar film
Utorak 18.12.
Velika sala u 19
NEO NOAR U SAVREMENOJ HOLIVUDSKOJ PRODUKCIJI:
NAČELA OBNOVE KLASIČNOG ŽANRA U AMERIČKOM FILMU
Predstavljanje knjige Ksenije Zelenović, Filmski Centar Srbije, 2012.
Učestvuju: Goran Terzić, Red. Prof. FDU, Miroljub Stojanović, teoretičar filma, Predrag Bambić, filmski snimatelj i autorka
Posle razgovora - projekcija filma
DODIR ZLA
r: Orson Vels
ul: Čarlton Heston, Dženet Li,
Marlen Ditrih, Orson Vels
SAD, 1958, 108’
Iako proglašen za najbolji film na svetskom sajmu u Briselu 1958, (Godar i Trifo su bili u žiriju) film Dodir Zla nije imao naročitog uspeha u Americi. Bio je prikazivan kao drugi film u takozvanom dvostrukom programu (double bill) u bioskopima i ugrozio je Velsov dalji rad u studio sistemu. Studio Univerzal ga je čak u jednom trenutku oteo od reditelja i premontirao neke scene. Ipak, ovaj briljantan, zakasneli Noar film je itekako značajan. Film počinje jednim od najpoznatijih dugih kadrova-sekvenci ikada snimljenih, i sadrži mnoge koreografski virtuozne pokrete kamere i vrlo komlikovan mizanscen koji prati isto toliko komplikovanu radnju.
Vels i njegov snimatelj, Rasel Metti, se nisu samo razmetali fotografijom. Naprotiv. Sudbine svih glavnih likova su upletene od početka do kraja, a Dodir Zla je jedan od prvih filmova u istoriji sa nelinearnom naracijom u kojoj se priča ne odvija kontinuirano, već u cikličnim tokovima.

