GLUMAČKE RADIONICE

Redakcija pozorišnog programa, uz podršku Ministarstva kulture i informisanja, vas poziva na
GLUMAČKU RADIONICU ZA STUDENTE I PROFESIONALCE.

16-20. avgust 2021. METOD MIHAILA ČEHOVA (150€)
23-26. avgust 2021. MAJSNER TEHNIKA (120€) - tečno znanje engleskog

50% popust za studente! PRIJAVE DO 4. JULA 2021. na mejl: ivana.mosorinski@dksg.rs

Ukoliko dolazite izvan Beograda, tu smo da vam pomognemo u vezi sa smeštajem i drugim potrebnim informacijama. Dobrodošli!

Više o radionici:
Radionica je namenjena studentima glume fakulteta i akademija scenskih i dramskih umetnosti, kao i profesionalnim glumcima. Cilj radionice je da osnaži i razvije veštine glumaca za rad u pozorištu i na filmu. Polaznici će imati jedinstvenu priliku da rade na svojim veštinama sa pedagogom, rediteljem i glumcem, Skotom Fildingom (Scott Fielding), osnivačem i direktorom „Mihael Čehov“ glumačkog studija u Bostonu (SAD).

"CILJ NAM JE DA BUDEMO GLUMCI I VIŠE OD GLUMACA - UMETNICI. ŠTA TO ZNAČI? TO ZNAČI DA ĆEMO ISTRAŽIVATI I UČITI KAKO DA IMAMO INSPIRACIJU ONDA KAD TO ŽELIMO."
Mihail Čehov

Čehovljev metod kroz maštoviti pristup i sistematski trening psihofizičkih vežbi podstiče razvoj individualne glumačke ličnosti i talenta - podstiče razvoj kreativne mašte, emocionalnu otvorenost i spremnost za praćenje impulsa, neguje celokupni glumački instrument, slobodno stvaranje i iskreno izražavanje .

"MOJ PRISTUP ZASNOVAN JE NA VRAĆANJU GLUMCA SVOJIM EMOCIONALNIM IMPULSIMA I NA GLUMU KOJA JE ČVRSTO UKORENJENA U INSTINKTU. ZASNOVA SE NA ČINJENICI DA SVE DOBRO DELOVANJE DOLAZI IZ SRCA, KAKO JE BILO, I DA NEMA MENTALA TO."
Sanford Meisner

Meisnerova tehnika je progresivni sistem strukturiranih improvizacija za razvijanje koncentracije i mašte, oslobađanje instinkta i impulsa i postizanje „stvarnosti rada“ u izvođenju. Meisnerov pristup trenira glumca da „živi istinito pod izmišljenim okolnostima“, da otkrije ili stvori lično značajna gledišta u odnosu na (pisanu ili improvizovanu) reč i da izrazi spontane ljudske reakcije i autentične emocije sa najvišim osećajem istine.

O voditelju radionice:

Michael Chekhov- Actors Studio Boston

Skot Filding (Scott Fielding)

Kao svetski priznati majstor, pozorišni reditelj, osnivač i predavač studija glume Mihaila Čehova u Bostonu, Skot vodi najvažnije glumačke studijske programe uključujući Metod Mihaila Čehova i Majsner tehnike.

Na njegov umetnički i pedagoški rad, kroz brojne discipline, snažno utiče, pre svega, tridesetogodišnje iskustvo sa vizionarskom perspektivom i kreativnom metodom Mihaila Čehova.

Skot je dugogodišnji član međunarodnog kadra Asocijacije Mihaila Čekova (MICHA). Učio je od prve generacije Čehovljevih učenika kao što su Beatris Strej (Beatrice Straight), Mala Pauers (Mala Powers) i drugi koje je Čehov lično obučavao. Ono što je na njega kao glumca, reditelja i predavača imalo najviše uticaja, jeste desetogodišnji intenzivan, kreativni rad sa Tedom Puom (Ted Pugh) i Fern Slounom (Fern Sloan), takođe njegovim učiteljima i kolegama iz trupe The Actors’ Ensemble.

Skot je, zajedno sa Suzanom i Bilom Esperom (Suzanne and Bill Esper) studirao Majsnerovu tehniku u studiju Vilijama Espera u Njujorku (New York’s William Esper Studio). Nakon što je diplomirao, pozvan je da završi treću godinu napredne obuke sa gospodinom Esperom, najvišim autoritetom za Majsnerovu tehniku.

Pre dolaska u Boston 2010. godine, Skot je nekoliko godina živeo u severoistočnoj Evropi, režirajući i intenzivno podučavajući u glavnim gradovima širom bivše Jugoslavije, Evrope i Brazila. U Hrvatskoj je na Akademiji dramskih umetnosti u Zagrebu predavao ceo semester kao gostujući profesor i godinu dana bio gostujući profesor na Akademiji umetnosti u Osijeku. Na severoistoku Amerike je predavao na fakultetima Nove Engleske kao što su Konzervatorijum – program diplomskih operskih studija, Emerson Koledž, Univerzitet Tafts (New England Conservatory/Graduate Opera Studies Program, Emerson College, Tufts University) i držao je radionice širom kontinentalnog dela Sjedinjenih država uključujuči Njujorški Univerzitet, Jejl, Kal Stejt (NYU, Yale, Cal State) i druge Univerzitete. I dalje redovno podučava u inostranstvu.

Dobitnik je međunarodnih priznanja za pozorišnog reditelja. Skotova predstava, sa srpskom pijanistkinjom Nadom Kolundžijom, „Muzički cirkus Džona Kejdža/Kuća puna muzike“, imenovana je za najbolje izvođenje 2010. u Beogradu. Predstava „(Njegove) Tri sestre“, Mostarsko pozorište mladih, dobila je mnoge nagrade uključujući i nagradu za najbolji komad u Bosni i Hercegovini. Ostale njegove pozorišne predstave su: po Koltovom tekstu „U samoći pamučnih polja“, u Beogradu; „Noć tik pred šumu“ - KUD, Ljubljana; „Blato“, Irene Forns, Zagrebačko pozorište mladih, Hrvatska; komad Sent Vinsent Mileja „Arija Da Kapo“, Slovenija; komad Sare Kejn „4.48 Psihoza“, Akademija dramskih umetnosti u Zagrebu; a u saradnji sa slovenačkim rediteljem Tomijem Janežičem „Kralj Lir“, Atelje 212, Beograd i „Slepac“, Makedonsko narodno pozorište, Skoplje. 

Njegove predstave u Sjedinjenim državama uključuju dela Ibzena, Garsija Lorke, Gertrude Stajn, Mrozeka, Roberta Frosta i Gintera Grasa. Za trupu The Actors’ Ensemble Skot je režirao radove Tine Houv, Henrija Milera, V. B. Jejtsa, Reja Bredberija, a na poziv budističkog monaha i pisca Tik Nat Hana (Thich Nhat Hahn), njegova režija komada „Staza povratka nastavlja svoj put“, imala je američku premijeru.

Skot je nekadašnji osnivač i jedan od umetničkih direktora pozorišta „Alhimija“ (Alchymia Theatre) u Čikagu, a u Njujorku je član trupe The Actors’ Ensemble. Kao glumac je dobio zasluge u Čikagu, Los Anđelesu i Of Brodveja (Off Broadway). Njegova disertacija „Povodom važnosti podeljene svesti“ (Regarding the Significance of Divided Consciousness) objavljena je u knjizi „Mihail Čehov: najvažnija pitanja, refleksije, snovi“ (Michael Chekhov: Critical Issues, Reflections, Dreams).
 

Top