VATROMET DOBRE ENERGIJE - DEV9T u DKSG

DODELJENE NAGRADE  12. BALKANIME!

 

Večeras su, u punoj sali Doma kulture Studentski grad, proglašene i uručene nagrade 12. Evropskog festivala animiranog filma BALKANIMA, nakon svirke benda Rubber Soul i predstavljanja rezultata radionice Stop trik animacije Miloša Tomića.

 

Žiri glavnog takmičarskog programa u sastavu Dušan Kastelic (Slovenija) i Boban Savić Geto (Srbija) doneo je odluke o nagradama u okviru glavnog takmičarskog programa BALKANIME.

 

Grand Prix festivala dodeljen jeAlanu Holiju (Allan Holly) iz Irske za film Koda“ (Coda). U obrazloženju žirija navodi se da je film „u svakom pogledu prefinjen, poetski nadahnut autorski izraz koji večitu temu umiranja i žudnje za životom tretira na svež i originalan način“. Nagrada se sastoji od diplome, trofeja „Lepenac“ i novčanog iznosa od 120.000 dinara bruto.

 

Nagrada za najbolji film jugo-istočne Evropedodeljena je Danielu Šuljiću iz Hrvatske za film Stakleni čovjek“ (Transparency) za „Bolno aktuelnu temu i šarmantan kontrast između moderne teme i arhaičkog crtačkog rukopisa...“. Nagrada se sastoji od diplome, trofeja „Lepenac“ i novčanog iznosa u visini od 80.000 dinara bruto.

 

Žiri je dodelio specijalne nagrade u okviru glavnog takmičarskog programa sledećim autorima:

 

Za upečatljiv autorski izraz, Zlatku Boureku i Pavao Štalteru iz Hrvatske za film „Bečka krv“ (Wiener Blut) koji„Uznemirujućim vizijama oživljenim raskošnim grafizmom film Bečka krv ilustruje najmračnije stranice ljudske istorije ...“.

 

Za inovativan pristup animaciji, Alis Gimaraeš i Moniki Santos za film „Amelija i Duarte“ (Amelia & Duarte) u koprodukciji Portugala i Nemačke sa obrazloženjem da je u pitanju „Očaravajuća priča s neobičnom temom iskazanom na neobičan i inovativan način...“.

 

Za najsimpatičniji film, Karolini Nugues-Buršat iz Belgije za film „Dugi odmor“ (De longues vacances/Long Holiday), odnosno za „poetičnu i toplu ljudsku priču superiorno vođenu u svim izražajnim sredstvima filma...

 

Za kreativnu izuzetnost, Tomašu Sivinskom za film „Plava soba“ (Niebieski pokoj/Blue Room) u koprodukciji Francuske i Poljske, jer „autor zaviruje u najskrivenije hodnike ljudske egzistencije filmom koji krase originalna vizuelna rešenja i snažna slikarska faktura“.

 

Za eksperimentalnu animaciju, Mitji Mančeku iz Slovenije za film „Kompozicija“ (Composition), jer je u pitanju „Eksperiment koji je dokazao da se prastara tehnika grebanja direktno na film može primjeniti na svež i duhoviti način“.

Za tehničku perfekciju, Vojčeku Sobčiku iz Poljske za film „Leto 2014“ (Lato 2014/Summer 2014) za „Monumentalan film koji pleni kompleksnim, inovativnim vizuelnim rešenjima i zanatskom perfekcijom“.

 

Žiri studentskog programa je zasedao u sastavu:Koke Riobo Kortes (Španija), Marica Kicušić (Srbija) i Miroslav Jelić (Srbija) i dodelio slede'e nagrade:

 

Nagrada za najbolji studentski film dodeljena je se filmu “Edmond” (Nina Ganc, Ujedinjeno kraljevstvo)uz sledeće obrazloženje žirijaIzuzetan tehnički i estetski kvalitet filma prožeti atmosferom melanholije, patologijom glavnog lika, tragičnim sunovratom osnovne ljudske potrebe – za voljenošću i ljubavi. Nagrada se sastoji od diplome, trofeja “Lepenac” i novčane nagrade u iznosu od  60.000 dinara.

Nagrada za najbolju školu, dodeljuje se Bezalel akademiji umetnosti i dizajna iz Izraela. U obrazloženju se navodi “Ne vodeći se isključivo kvalitetom filmova, mada svi filmovi poseduju potreban kvalitet, žiri je doneo odluku za najbolju školu koja neguje individualan pristup studenata prema animiranom filmu i podržava raznolikost tema i načina izražavanja”. Nagrada se sastoji od diplome i trofeja “Lepenac”.

 

Nagrada SAE Instituta Beograd dodeljuje se srpskom filmu “Epitaf” Miloša Živkova za “spoj starih i novih tehnika animacije dočarava duhoviti antagonizam života i smrti.

 

Specijalne nagrade (Diplome) dodeljuju se sledećim filmovima:

 

 “Ruben odlazi/Ruben Leaves (Frederik Sigel, Švajcarska) za “jedinstveno iskorišćena moderna tehnika svedenog stila, u ličnoj, dinamičnoj priči, satkanoj od vešto kadriranih i kolorisanih scena i odlično uigranog audio-vizuelnog narativa”.

 

 “Cunami/Tsunami” (Sofi Kampmark, Danska) za “suptilni ritam filma i meditativna atmosfera nas uvode u bolne delove ljudskih pitanja suočavanja sa prošlošću”.

 

 “Život je težak/Life is rugged” (Simon Šnelman, Nemačka) koji“poput karikature, minimalizam slike dodatno ističe vrcavu duhovitu stranu naše svakodnevnice”.

 

Top