1971. GODINA U POPULARNOJ MUZICI – CRNO

Ponedeljak, 28. jun, 20.00 Studio 28

Posle prelomnog Bitches Brew iz 1970, Majls Dejvis je snimio još dva albuma koji su sablaznili tradicionaliste, privukli rokere i postali Biblija generacije mladih džezera. Jack Johnson beše muzika za film o crnom bokserskom šampionu koji je u svetu belaca živeo po svom. Majls se snažno identifikovao s njim, ploča je bila vrlo lična. I debi, Mahavishnu Orchestra je bio emotivno upečatljiv, ali je to promaklo hiljadama gitarista koji su jedino razumeli da će morati da vežbaju bar osam sati dnevno ne bi li se približili virtuoznosti Meklohlina. Prvi album je uspostavio i Weather Report kao kreativnu silu i nagovestio drugačije fuzije. Možda je džez-rok bio pogrešna koncepcija, ali je zahvaljujući njemu džez, prvi put posle ere svinga, imao mladu i milionsku publiku. The Last Poets i Gil Skot Heron su postavili temelje hip-hopa, a njihovi rani radovi su i pedeset godina kasnije među najboljim iz tog žanra. Velike stvari su se dešavale u soulu. I veterani (Džejms Braun, The Stapple Singers…) i novajlije (Al Grin, Bil Viters…) ređali su izuzetne pesme. Ajzak Hejs je muzikom za film Šaft postavio nove standarde. Slaj Stoun je snimio prevratničku There’s a Riot Going On, mračan i impresivan “portret ličnog i socijalnog raspada”. Korak dalje je otišao Marvin Gej – njegov What’s Going On je po mnogim anketama najbolji album popularne muzike uopšte. Film o turneji Ajka, Tine Tarner, V. Piketa i drugih po Gani, sugerisao je pravac a to je bila Potraga za korenima; drugi film, o boravku Džindžera Bejkera u Nigeriji predstavio je titana, Felu Kutija. Pošto je fokus već bio pomeren na zemlje izvan zapadnog sveta, ima šta da se kaže i o popularnoj muzici 1971. u Jugoslaviji.

Top