ГЛУМАЧКЕ РАДИОНИЦЕ

Редакција позоришног програма, уз подршку Министарства културе и информисања, вас позива на
ГЛУМАЧКУ РАДИОНИЦУ ЗА СТУДЕНТЕ И ПРОФЕСИОНАЛЦЕ.

16-20. август 2021. МЕТОД МИХАИЛА ЧЕХОВА (150€)
23-26. август 2021. МАЈСНЕР ТЕХНИКА (120€) - течно знање енглеског

50% попуст за студенте! ПРИЈАВЕ ДО 4. ЈУЛА 2021. на мејл: ivana.mosorinski@dksg.rs

Уколико долазите изван Београда, ту смо да вам помогнемо у вези са смештајем и другим потребним информацијама. Добродошли!

Више о радионици:
Радионица је намењена студентима глуме факултета и академија сценских и драмских уметности, као и професионалним глумцима. Циљ радионице је да оснажи и развије вештине глумаца за рад у позоришту и на филму. Полазници ће имати јединствену прилику да раде на својим вештинама са педагогом, редитељем и глумцем, Скотом Филдингом (Scott Fielding), оснивачем и директором „Михаел Чехов“ глумачког студија у Бостону (САД).

"ЦИЉ НАМ ЈЕ ДА БУДЕМО ГЛУМЦИ И ВИШЕ ОД ГЛУМАЦА - УМЕТНИЦИ. ШТА ТО ЗНАЧИ? ТО ЗНАЧИ ДА ЋЕМО ИСТРАЖИВАТИ И УЧИТИ КАКО ДА ИМАМО ИНСПИРАЦИЈУ ОНДА КАД ТО ЖЕЛИМО."
Михаил Чехов

Чеховљев метод кроз маштовити приступ и систематски тренинг психофизичких вежби подстиче развој индивидуалне глумачке личности и талента - подстиче развој креативне маште, емоционалну отвореност и спремност за праћење импулса, негује целокупни глумачки инструмент, слободно стварање и искрено изражавање .

"МОЈ ПРИСТУП ЗАСНОВАН ЈЕ НА ВРАЋАЊУ ГЛУМЦА СВОЈИМ ЕМОЦИОНАЛНИМ ИМПУЛСИМА И НА ГЛУМУ КОЈА ЈЕ ЧВРСТО УКОРЕЊЕНА У ИНСТИНКТУ. ЗАСНОВА СЕ НА ЧИЊЕНИЦИ ДА СВЕ ДОБРО ДЕЛОВАЊЕ ДОЛАЗИ ИЗ СРЦА, КАКО ЈЕ БИЛО, И ДА НЕМА МЕНТАЛА ТО."
Санфорд Меиснер

Меиснерова техника је прогресивни систем структурираних импровизација за развијање концентрације и маште, ослобађање инстинкта и импулса и постизање „стварности рада“ у извођењу. Меиснеров приступ тренира глумца да „живи истинито под измишљеним околностима“, да открије или створи лично значајна гледишта у односу на (писану или импровизовану) реч и да изрази спонтане људске реакције и аутентичне емоције са највишим осећајем истине.

О водитељу радионице:

Michael Chekhov- Actors Studio Boston

Скот Филдинг (Scott Fielding)

Као светски признати мајстор, позоришни редитељ, оснивач и предавач студија глуме Михаила Чехова у Бостону, Скот води најважније глумачке студијске програме укључујући Метод Михаила Чехова и Мајснер технике.

На његов уметнички и педагошки рад, кроз бројне дисциплине, снажно утиче, пре свега, тридесетогодишње искуство са визионарском перспективом и креативном методом Михаила Чехова.

Скот је дугогодишњи члан међународног кадра Асоцијације Михаила Чекова (МICHA). Учио јe од прве генерације Чеховљевих ученика као што су Беатрис Стреј (Beatrice Straight), Мала Пауерс (Mala Powers) и други које је Чехов лично обучавао. Оно што је на њега као глумца, редитеља и предавача имало највише утицаја, јесте десетогодишњи интензиван, креативни рад са Тедом Пуом (Ted Pugh) и Ферн Слоуном (Fern Sloan), такође његовим учитељима и колегама из трупе The Actors’ Ensemble.

Скот је, заједно са Сузаном и Билом Еспером (Suzanne and Bill Esper) студирао Мајснерову технику у студију Вилијама Еспера у Њујорку (New York’s William Esper Studio). Након што је дипломирао, позван је да заврши трећу годину напредне обуке са господином Еспером, највишим ауторитетом за Мајснерову технику.

Пре доласка у Бостон 2010. године, Скот је неколико година живео у североисточној Европи, режирајући и интензивно подучавајући у главним градовима широм бивше Југославије, Европе и Бразила. У Хрватској је на Академији драмских уметности у Загребу предавао цео семестер као гостујући професор и годину дана био гостујући професор на Академији уметности у Осијеку. На североистоку Америке је предавао на факултетима Нове Енглеске као што су Конзерваторијум – програм дипломских оперских студија, Емерсон Колеџ, Универзитет Тафтс (New England Conservatory/Graduate Opera Studies Program, Emerson College, Tufts University) и држао је радионице широм континенталног дела Сједињених држава укључујучи Њујоршки Универзитет, Јејл, Кал Стејт (NYU, Yale, Cal State) и друге Универзитете. И даље редовно подучава у иностранству.

Добитник је међународних признања за позоришног редитеља. Скотова представа, са српском пијанисткињом Надом Колунџијом, „Музички циркус Џона Кејџа/Кућа пуна музике“, именована је за најбоље извођење 2010. у Београду. Представа „(Његове) Три сестре“, Мостарско позориште младих, добила је многе награде укључујући и награду за најбољи комад у Босни и Херцеговини. Остале његове позоришне представе су: по Колтовом тексту „У самоћи памучних поља“, у Београду; „Ноћ тик пред шуму“ - КУД, Љубљана; „Блато“, Ирене Форнс, Загребачко позориште младих, Хрватска; комад Сент Винсент Милеја „Арија Да Капо“, Словенија; комад Саре Кејн „4.48 Психоза“, Академија драмских уметности у Загребу; а у сарадњи са словеначким редитељем Томијем Јанежичем „Краљ Лир“, Атеље 212, Београд и „Слепац“, Македонско народно позориште, Скопље. 

Његове представе у Сједињеним државама укључују дела Ибзена, Гaрсија Лорке, Гертруде Стајн, Мрозека, Роберта Фроста и Гинтера Граса. За трупу The Actors’ Ensemble Скот је режирао радове Тине Хоув, Хенрија Милера, В. Б. Јејтса, Реја Бредберија, а на позив будистичког монаха и писца Тик Нат Хана (Thich Nhat Hahn), његова режија комада „Стаза повратка наставља свој пут“, имала је америчку премијеру.

Скот је некадашњи оснивач и један од уметничких директора позоришта „Алхимија“ (Alchymia Theatre) у Чикагу, а у Њујорку је члан трупе The Actors’ Ensemble. Као глумац је добио заслуге у Чикагу, Лос Анђелесу и Оф Бродвеја (Off Broadway). Његова дисертација „Поводом важности подељене свести“ (Regarding the Significance of Divided Consciousness) објављена је у књизи „Михаил Чехов: најважнија питања, рефлексије, снови“ (Michael Chekhov: Critical Issues, Reflections, Dreams).
 

Top