POZORIŠNI ZOOM KOKTEL - „Nina i Trepljev ili ko je ubio Galeba"

Utorak 15. decembar
21.00, Zum konferencija

POZORIŠNI ZOOM KOKTEL
Zoom konferencija sa učesnicima predstave „Nina i Trepljev ili ko je ubio Galeba" i gostima. Svi zainteresovani mogu da prate i učestvuju u razgovoru putem otvorenog linka: https://zoom.us/j/99379670124 ili Meeting ID: 993 7967 0124

Tema razgovora: ŠTA JE NOVO DANAS I KAKVE SU NAM NOVE (RE)FORME POTREBNE?
Domaćini: Andrija Daničić i Ivana Terzić.
Gosti: Leon Lučev, Jelena Graovac, Tea Puharić, Rifat Rifatović.


NINA I TREPLJEV ILI KO JE UBIO GALEBA
Autorski projekat i master rad Ivane Terzić i Andrije Daničića u klasi profesora Dragana Petrovića i asistenta Juga Radivojevića.
Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu, oktobar 2013. godine

glumci: Ivana Terzić, Andrija Daničić
kostim: Selena Orb (Darinka Mihajlović) 
maska/šminka: Mira Dolić
dizajn zvuka: Branko Topalović

Fotografije (Ivan Gatić): https://photos.app.goo.gl/7QPXkfBn77JunBAH6
Snimak predstave:

Opis predstave:
Kao inspiracija i polazno uporište pomogla su nam predavanja i knjiga profesora dr Ivana Medenice „Klasika i njene maske – modeli u režiji dramske klasike“ i njegove analize evropskih postavki predstava po ovim modelima. Samostalnom dramaturškom intervencijom povezali smo u jednu celinu scene iz „Galeba“ i „Tri sestre“ i bavili se odnosom Nine i Trepljeva – večite teme koja će provocirati i sve naredne generacije mladih pozorišnih stvaralaca – „oblačeći“ ih i u Mašu i Veršinjina i menjajući im polove. Time smo dotakli još jedan sloj univerzalnosti i svevremenosti Čehovljevih tekstova. Problemi koje je Trepljev imao kao mladi pisac pre jednog veka, danas su problemi mlade književnice. S obzirom na to da su glumice tada bile na „lošem“ glasu, patnja kroz koju su prolazile u Ninino vreme prelazi i na mlade glumce.
    
Danas je glumačka sloboda neretko ograničena zahtevima reditelja, dramaturga, kostimografa, koreografa…setimo se istorije pozorišta u kojoj  je glumac bio sve ovo. Upravo se u praktičnom master radu krila  ta čar, gde smo imali punu slobodu da kroz temu: Glumačka igra kroz rekonstrukciju, aktuelizaciju i dekonstrukciju odnosa u scenama  Čehovljevih drama  „Galeb” i „Tri sestre”, pokažemo maštovitost i pošaljemo poruku da glumac nije puki izvođač radova u izvođenju tuđih zamisli.

Top