FILADELFIJSKI SOUL

Početkom sedamdesetih fank je postao novi standard u crnoj muzici. Vodeći soul autori (K. Mejnfild, S.Vonder, M. Gej

Petak, 31. maj, 19.00, Mala sala

FILADELFIJSKI SOUL

 

Početkom sedamdesetih fank je postao novi standard u crnoj muzici. Vodeći soul autori (K. Mejnfild, S.Vonder, M. Gej...) prihvatili su ga i razvijali. Mnogi su pokušali da sa umekšanim, melodičnijim verzijama stignu do najšire publike, ali su vrata belih radio stanica tj. programa ostala zatvorena. Ova muzika je ušla u mejnstrim tek kada su ljudi iz velikih diskografskih kompanija namirisali novac. CBS je sklopila ugovor o distribuciji i promociji izdanja jedne male crne kuće i posrećilo im se. Osnivači Philadelphia International Rec., Keni Gebl i Leon Haf, pokazali su se kao izuzetan autorski / producentski tim. Uličnom fanku, poteklom iz geta, „stavili su leptir mašnu“ – pevljivim melodijama i bogatim orkestarskim aranžmanima dali su mu eleganciju. Uz pomoć vrsnog studijskog benda MFSB, potkovanog u džezu i popu, kreirali su rafiniranu instrumentalnu podlugu za vokaliste (O’jays, Harold Melvin &Blue Notes, Patty Labelle) koji se danas smatraju klasičnim. I ako neki tekstovi (Wake Up Every Body, Let’s Clean The Ghetto) svedoče o nastavku linije podizanja društvene i socijalne svesti, Gembl i Haf su pisali pre svega ljubavne pesme. One su jednoj razočaranoj generaciji, odustaloj od borbe za izmenu sveta, osvetlile tegobnu svakodnevicu. Na kraju decenije pokazalo se da su nenamerno stvorili podlogu za uzlet diska, pa i kasnijeg korporativnog R’N’B-a, ali to je već deo mnogo ozbiljnije priče o posledicama gubitka utopijskog horizonta. Mi ćemo da padnemo nisko i razmotrimo disko.

Top