SLAVKO VORKAPIĆ I VIZUELNA PRIRODA FILMA

 

Govori: Marko Babac

 

Profesor Marko Babac će svojim predavanjem i projekcijom filmova Slavoljuba Slavka Vorkapića otvoriti nedelju posvećenu ovom velikom autoru, koja će svoje finale imati na vikend seminaru na Fruškoj Gori.

 

Slavoljub Slavko Vorkapić (Slavko Vorkapich, 17.3.1894 - 20.10. 1976) je bio američki filmski teoretičar, montažer i reditelj srpskog porekla (rođen u selu Dobrinci, opština Ruma), dugogodišnji profesor filma na Univerzitetu Južne Kalifornije; predavao je i na beogradskoj Akademiji za pozorište, film, radio i televiziju; radio je u najvećim holivudskim studijima (Paramaunt, RKO, MGM). Po vokaciji je bio slikar. Zastupnik shvatanja filma kao specifičnog i autohtonog medija, koji se može tumačiti sa stanovišta psihologije geštalta, on u filmu vidi dinamično-plastični vizuelni potencijal nezavisan od pozorišta, literature ili bilo koje druge umetničke discipline.

Kao stvaralac poznat po sekvencama takozvane stvaralačke montaže u holivudskim filmovima drugih reditelja iz tridesetih i četrdesetih godina. Samostalno režirao, pored niza dokumentarnih filmova, i eksperimentalna ostvarenja Život i smrt holivudskog statiste broj 9413 (The life and Death of  9413, A Hollywood Extra, 1928), Fingalova pećina (Fingal`s cave, 1940), Šuma šumori (Forest Murmurs, 1941) i jugoslovenski dugometražni igrani film Hanka (1955) ...

"/> Slavko Vorkapić i vizuelna priroda filma
9. 6. 2010.| Akademski filmski centar

 

Sreda 9.6. u 20:00

Mala sala

SLAVKO VORKAPIĆ I VIZUELNA PRIRODA FILMA

 

Govori: Marko Babac

 

Profesor Marko Babac će svojim predavanjem i projekcijom filmova Slavoljuba Slavka Vorkapića otvoriti nedelju posvećenu ovom velikom autoru, koja će svoje finale imati na vikend seminaru na Fruškoj Gori.

 

Slavoljub Slavko Vorkapić (Slavko Vorkapich, 17.3.1894 - 20.10. 1976) je bio američki filmski teoretičar, montažer i reditelj srpskog porekla (rođen u selu Dobrinci, opština Ruma), dugogodišnji profesor filma na Univerzitetu Južne Kalifornije; predavao je i na beogradskoj Akademiji za pozorište, film, radio i televiziju; radio je u najvećim holivudskim studijima (Paramaunt, RKO, MGM). Po vokaciji je bio slikar. Zastupnik shvatanja filma kao specifičnog i autohtonog medija, koji se može tumačiti sa stanovišta psihologije geštalta, on u filmu vidi dinamično-plastični vizuelni potencijal nezavisan od pozorišta, literature ili bilo koje druge umetničke discipline.

Kao stvaralac poznat po sekvencama takozvane stvaralačke montaže u holivudskim filmovima drugih reditelja iz tridesetih i četrdesetih godina. Samostalno režirao, pored niza dokumentarnih filmova, i eksperimentalna ostvarenja Život i smrt holivudskog statiste broj 9413 (The life and Death of  9413, A Hollywood Extra, 1928), Fingalova pećina (Fingal`s cave, 1940), Šuma šumori (Forest Murmurs, 1941) i jugoslovenski dugometražni igrani film Hanka (1955) ...




Signature: A/04-06/10