19. 4. 2016.| Mićunov ćošak

Utorak 19.4. u 20.00, Mala sala

JOHN ZORN 

 

Do svog prvog kompozicionog postupka – jump & cut – Zorn je došao kao student: kao i ostali, plagirao je sve što mu se svidelo. Kako je u to vreme bio vrlo nervozan i teško održavao pažnju duže od 20 sekundi, njegovi kolaži ukradenih komadića zvučali su sveže i začudno. Sredinom sedamdesetih je osnovao Theatre of musical optics ; iskustvo performera utkao je u kompozicije zasnovane na „teoriji igre“ – baš kao u hokeju ili bejzbolu postoje i čvrsta pravila i prostor za bljeskove stvarne improvizacije. Zorn je stvorio poližanrovsko (od hardkor minijatura do opere) i obimom gigantsko delo: samo radova inspirisanih jevrejskim muzičkim nasleđem ima na stotine. Dugo je imao lošu recepciju jer kritičari ili nisu razumeli njegovu poziciju ili nisu bili dovoljno teorijski potkovani ili su im neki od žanrova bili stvarni. To se izmenilo devedesetih i sada već postoje ozbiljne studije o radu ovog značajnog postmoderniste. Kod nas su o njemu, između ostalih, veoma dobro pisale Bojana Cvejić i Smiljka Milosavljević.