20. 1. 2016.| Akademski filmski centar

Sreda, 20. 1. u 20.00, Mala sala

Projekcija filmova

LISTA ZNAČAJNIH OSTVARENjA FESTIVALA

Alternative Film/Video 2015

 

Međunarodni žiri u sastavu Ana Hušman (Hrvatska), Neil Young (Velika Britanija) i Stevan Vuković (Srbija) na Listu značajnih ostvarenja Festivala uvrstio je sledeće filmove (prema abecednom redosledu):

 

27.12.2013 St. Louis Senegal, Friedl vom Gröller, Austrija

Ovaj film je dokaz ne samo da je običan filmski kadar i te kako kadar da pokrene svet, već da je filmska traka od 16mm dovoljne dužine da to zabeleži.

 

9,8m/s., Davorin Marc, Slovenija 

Ovaj film određuje ekspresivna vizura, minimalizam u postupku i fokusiranost na eksperiment kojim se banalni prizor oneobičava da bi se time transformisao u događaj, koji se doživljava sinestetički. Poseban kvalitet ovog rada je njegovo neposredno dejstvo na gledaoca, koji biva uvučen u ritmički proces apstrahovanja prikazanog.

 

A Fire in My Brain That Separates Us, Benjamin Ramirez Pérez, Nemačka

Predmeti, stan, atmosfera, flaks i svećnjaci. Screen kompjutera. Kombinacija apsurdnih zbivanja, malih događanja, raspada i neposlušnost samih objekata ispred kamere. Spretno izvedena filmska atmosfera, suspenzija događanja i tupost udarca. Nemogućnost odlaska.

 

Demountable, Douwe Dijkstra, Holandija

Film koji kroz male svakodnevne stvari koristeći alate i metode dečje igre maštovitim i razigranim filmskim jezikom analizira apsurdnost aktuelnih događanja u svetu.

(ovom filmu se dodeljuje i nagrada “Ivan Kaljević” u znak sećanja na prerano preminulog autora avangardnih i alternativnih filmova Ivana Kaljevića)

 

Pure Virtual Function, Péter Lichter, Mađarska

Holivudski film je mrtav, slava mu! Živeo je brzo, umro je u cvetu starosti, postao je lep leš.

 

The Exquisite Corpus, Peter Tscherkassky, Austrija 

Nudistički, erotski i porno filmovi, slučajno sakupljeni iz privatnih izvora korišćeni su kao sirov materijal za stvaranje oniričke fantazije u kojoj se na ovom autoru prilično svojstven način ostvaruje orgija značenja i referenci, a ujedno i materijalnih i fizičkih efekata manipulacije trakom. Preobilje vizuelnih senzacija kojim ovaj film bombarduje posmatrača postavljeno je u vrlo strogo određenu filmsku strukturu koja podstiče na mišljene o tome šta film sve može da bude i otvara bezbroj mogućnosti za dalji rad u polju filmskog eksperimenta.

 

The Figures Carved Into the Knife by the Sap of the Banana, Trees Joana Pimenta, Portugal 

Arhiva kolonijalne prošlosti fikcionalizovana je na prilično osoben način i pretvorena u narativni osnov misteriozne priče o razmeni pisama na liniji koja se prostire između ostrva Madeira i Mozambika. Meditativni tok slika, praćen glasom iz pozadine ostvaruje posebnu atmosferu u kojoj se ostvaruje hibrid kolonijalne i naučne fantastike.

 

This is Not Another Spaghetti Western, Asbel Esteve Obiol, Španija

U ovom duhovito montiranom malom omažu lokalitetima autor nas navodi na novo razmišljanje o mestima od važnih ili manje važnih istorijskih zbivanja, zajedničkih sećanja aktualizujući pitanje odnosa fikcije i prenošenja stvarnosti u film. Sećanje na događanje, stvarno događanje ili reeanactement zbivanja, dokumentarni film ili igrani film.

 

Nagrada autorima ovih ostvarenja, prema propozicijama Festivala, jeste pravo da realizuju svoj film u okviru produkcije Akademskog filmskog centra (AFC), uz korišćenje produkcionih uslova i opreme AFC-a kao i smeštaj i ishranu u Studentskom gradu u Beogradu u trajanju do jednog meseca.