9. 12. 2014.| Akademski filmski centar

15:00 | Mala sala | Small Theatre  
Retrospektiva / Retrospective 
ALTERNATIVE FILM/VIDEO 2013
Lista značajnih ostvarenja Festivala / List of Important Works of the Festival

 

Buffalo Death Mask, Mike Hoolboom, Canada, 23 min.
Ellen, Davorin Marc, Slovenia, 2 min.
Le jour a vaincu la nuit / The Day Has Conquered the NightJean-Gabriel Périot, France, 28 min.
Petite histoire des plateaux abandonnés / Short History of Abandoned SetsRä di Martino, Italy, 8 min.
The Residency, Ioannis Savvidis, Germany / Ireland, 25 min. 
                                        Schneesturm / SnowstormJulia Weißenberg, Germany, 11 min.
                                        M. Tomazo okrvavljena / Bloody M. TomazoKrasimir Dobrev, Bulgaria, 14 min.

 

Žiri u sastavu: Vassily Bourikas (filmski autor iz Grčke) i Andrés Denegri (filmski autor iz Argentine) doneli su odluku o filmovima koji su se našli na Listi značajnih ostvarenja Festivala.

 

Buffalo Death Mask, Mike Hoolboom-a, koji, kako se navodi u obrazloženju žirija „Bez primetnog napora pretvara ranjivost u snagu, melanholiju u humor, i ličnu, kao i univerzalnu patnju u utešnu i umirujuću proslavu sećanja. Film Majkla Holburna na kraju krajeva je proizveo osećanje, koje se ne može iskazati rečima. Šta je suprotno od „ožiljak“?“

Film Ellen, Davorina Marca iz Slovenije na žiri je ostavio utisak „oštrinom i duhovitošću koja podseća na stari jugoslovenski anti-film“ a, kako se dalje navodi u obrazloženju „u veoma kratkom vremenskom periodu, Elen je uspela da (re)konstruiše istovremeni vizuelni sistem i da ga nehotice kritikuje“.

The Day Has Conquered the Night, Jean-Gabriel Périot-a je francuski film i „vežba izrade portreta koja napušta kliše, i  obogaćena je malim i rizičnim formalnim odlukama kako bi se, na kraju, postigao kompleksan društveni pejzaž“.

Short History of Abandoned Sets, Rä di Martina, iz Italije se našao na Listi značajnih ostvarenja jer „Kinematografija ima mnogo načina da kolonizuje osetljive zemlje i narode. A nekada ih napušta. Kratka istorija napuštenih kulisa nam pokazuje da ima nade i lepote čak i u napuštenosti“.

The Residency, Ioannis Savvidis-a, rađen u Nemačko- Irskoj koprodukciji, na žiri je ostavio utisak kao „delo, koje pripada dugoj tradiciji autoportreta i video dnevnika“, i koje „uspešno koristi univerzum što iskrsava iznad njegovih sopstvenih slika i realizuje mizanscenu, to jest, pravi rad rezidencijalnog umetnika“.

Snowstorm, Julie Weißenberg,  iz Nemačke se takođe našao na Listi zbog toga što je „suočavanje sa problemom digitalnog doba izazov koji obično gura umetnika u zamku same digitalne slike. U ovom slučaju, digitalni jezik se stavlja u perspektivu iz potpuno ljudske tačke gledišta, prikazujući žrtveni i uzaludni pokušaj da se puteno pretvori u binarni kod“.

Žiri je dodelio i nagradu Ivan Kaljević, u znak sećanja na prerano preminulog autora avangardnih i alternativnih filmova Ivana Kaljevića, filmu: M. Tomazo okrvavljena, Krasimira Dobreva iz Bugarskesa obrazloženjem da je „upadljiv kostim u kombinaciji sa sirovom youtube estetikom i sklonošću ka izrugivanju Balkanskog vojničkog mačizma, ono čime je ovaj ultra kratki film zaslužio nagradu koja nosi ime Ivana Kaljevića“.

Dužina programa: 100’ / Lenght of program: 100’

 

The Festival Jury Members, comprised of Vassily Bourikas (Greece) and Andrés Denegri (Argentina) have included the following films onto the List of Important Cinematic Works of the Festival (cited in alphabetical order):

 

Buffalo Death Mask, Mike Hoolboom, Kanada

Without apparent effort it shifts from vulnerability to strength, from melancholy to humor and from personal as well as universal suffering to a comforting and soothing celebration of memory. Mike Hoolboom's film ultimately created a notion that probably does not exist in words. What is the opposite of a scar?

Ellen, Davorin Marc, Slovenija

With the sharpness and wittiness that brings in mind the old Yugoslav Anti-film, and in a very short space of time, Ellen manages to (re)create a concurrent visual system and to benevolently critique it.

Le jour a vaincu la nuit / The Day Has Conquered the Night, Jean-Gabriel Périot, Francuska

            An exercise of the portrait that departs from a cliché that is enriched with small and risky formal decisions to achieve, finally, a complex social landscape.

Petite histoire des plateaux abandonnés / Short History of Abandoned Sets, Rä di Martino, Italija           

Cinema has many ways of colonizing vulnerable countries and its peoples. And some times it abandons them. Short histories of Forgotten Sets showed us that there is both hope and beauty even in abandonment. 

The Residency, Ioannis Savvidis, Nemačka / Irska           

This work, which belongs to the long tradition of the self-portrait and the diary on video, deployed in a simple and fresh way a universe that expands beyond its own image and makes present the mise en scene, that is to say, the real work of the artist in residence.

Schneesturm / Snowstorm, Julia Weißenberg, Nemačka           

To face the problem of the digital age is a challenge that generally pushes the artist towards the trap of digital image itself. In this case, the digital language is put in perspective from a completely human point of view, portraying the sacrificed and futile attempt of turning flesh the binary code.

The Ivan Kaljević Prize

            In a memory of the early departed author of avant-garde and alternative films Ivan Kaljevic the award goes to the film: M. Tomazo okrvavljena / Bloody M. Tomazo, Krasimir Dobrev, Bulgaria. Attentive costume design combined with raw youtube aesthetics and a penchant for mockery of Balkan soldierly machismo is what earned this ultra short film the Ivan Kaljeviz prize. In the case that you do not know Kaljeviz then the prize goes to Kaljevic.