24. 11. 2013.| Akademski filmski centar

Nedelja 24. 11. u 20:00, Klub Magistrala

Kabare CRNI PAS

komunikacija radi komunikacije

Dejan Marković

PSIHEDELIJA NA FILMU-I deo

Subjektivno uranjanje u svet unutarnjih vizija

 

LSD je privlačio filmske stvaraoce isto toliko koliko je film kao kreativno sredstvo izražavanja privlačio psihedelični pokret, a njihova veza nije bila nimalo slučajna. Veče o kulturnoj fuziji filma i psihedelije ranih 60-ih, najuspelijim od brojnih pokušaja registrovanja/rekreiranja psihedeličnog  doživljaja uz pomoć ograničenih mogućnosti ozvučenih pokretnih slika, kao i o eksperimentalnim/avangardnim filmskim stvaraocima koji su razvili sopstvenu estetiku u skladu s tek inaugurisanim esid senzibilitetima, automatski postavši deo eksplozivno-rastuće scene psihedeličnih mix-media događanja, u kojima je film postepeno poprimao centralnu ulogu. O snažnoj konceptualnoj vezi između filmskog i psihedeličnog doživljaja, i filmu – po nekim tvrdnjama – kao najpsihedeličnijem od svih medija.

 

Odlomci iz elitističkih/kultnih filmova: Otkačinjanje (Psych Out, Ričard Raš, 68, SAD) s Džekom Nikolsonom u glavnoj ulozi,  Trip (Rodžer Korman, 67, SAD) s Piterom Fondom kao protagonistom, i neprevaziđenog dokumentarca Revolucija (Džeka O’Konela, 68, SAD), Kota Zabriski (Antonioni, 70, SAD), Easy Rider (Denis Hoper, 1969).