ZLATNO DOBA KINEMATOGRAFA

KROZ ZADNJA VRATA

 

Uvodno predavanje: prof. Marko Babac

 

KROZ ZADNJA VRATA

(Through the back door)

r: Alfred E. Grin, Džek Pikford

ul: Meri Pikford, Gertruda Astor

SAD 1921. 89`

Projekcija filma sa uvodnim predavanjem prof. Marka Bapca

 

Meri Pikford pripada velikoj i veoma značajnoj grupi najvećih američkih glumica, komičarki, koje popularno zovu Smešne dame filma. One su afirmisale jedan specifičan pogled na moral i civilizaciju dvadesetih godina prošlog veka. Donele su jedan drugačiji pogled na svet od muškaraca komičara. U vremenu mnogo pristojnijeg načina društvenog života, sputane grubim pravilima slepstik komedije, pronašle su jedan nov i suptilan stil humora. Dok su muškarci komičari uglavnom poticali iz vodvilja i cirkusa, većina Smešnih devojaka poticala je iz pozorišta, sa glumačkim iskustvom koje je stečeno u pravim pozorišnim komadima. Bile su mnogo više glumice komičarke, nego klovnovi. Među njima, najveće komičarke bile su istovremeno najveće glumice tog vremena, kao na primer, Asta Nilzen i Glorija Svanson. Bila je i jedan od osnivača čuvene United Artists kompanije, zajedno sa Čarlijem Čaplinom, Daglasom Ferbanksom i Dejvidom V. Grifitom. Time se izborila za novi koncept u filmskoj industriji po kome su i glumci i reditelji stekli pravo kontrole nad sopstvenim radom na filmskom delu. Prva je izmislila status filmske zvezde - po snazi obožavanja masovne bioskopske publike, nalik savremenom božanstvu.

Iz teksta uvodnog

predavanja prof. Marka Bapca

"/> Kroz zadnja vrata
28. 9. 2006.| Filmski program

Četvrtak 28.9. u 20:30

Mala sala

ZLATNO DOBA KINEMATOGRAFA

KROZ ZADNJA VRATA

 

Uvodno predavanje: prof. Marko Babac

 

KROZ ZADNJA VRATA

(Through the back door)

r: Alfred E. Grin, Džek Pikford

ul: Meri Pikford, Gertruda Astor

SAD 1921. 89`

Projekcija filma sa uvodnim predavanjem prof. Marka Bapca

 

Meri Pikford pripada velikoj i veoma značajnoj grupi najvećih američkih glumica, komičarki, koje popularno zovu Smešne dame filma. One su afirmisale jedan specifičan pogled na moral i civilizaciju dvadesetih godina prošlog veka. Donele su jedan drugačiji pogled na svet od muškaraca komičara. U vremenu mnogo pristojnijeg načina društvenog života, sputane grubim pravilima slepstik komedije, pronašle su jedan nov i suptilan stil humora. Dok su muškarci komičari uglavnom poticali iz vodvilja i cirkusa, većina Smešnih devojaka poticala je iz pozorišta, sa glumačkim iskustvom koje je stečeno u pravim pozorišnim komadima. Bile su mnogo više glumice komičarke, nego klovnovi. Među njima, najveće komičarke bile su istovremeno najveće glumice tog vremena, kao na primer, Asta Nilzen i Glorija Svanson. Bila je i jedan od osnivača čuvene United Artists kompanije, zajedno sa Čarlijem Čaplinom, Daglasom Ferbanksom i Dejvidom V. Grifitom. Time se izborila za novi koncept u filmskoj industriji po kome su i glumci i reditelji stekli pravo kontrole nad sopstvenim radom na filmskom delu. Prva je izmislila status filmske zvezde - po snazi obožavanja masovne bioskopske publike, nalik savremenom božanstvu.

Iz teksta uvodnog

predavanja prof. Marka Bapca



Vrste materijala u arhivi: Fotografija Audio snimak

Signature: Ft/09/06, A/06-12/06